lördag 30 juli 2011

Kolbäcksgropen

Ja nu har vi var och fiskat i Kolbäcksgropen men ungarna.
Kan bara säga att det är helt galna människor där.
Vilken hysteri det är där då idioterna trampar över barna som är där och fiskar.
Finns ingen respekt för dom yngre fiskarna.
Kan bara säga att det kanske är dax att titta till vattnet lite mer och oftare.
Jag kan bara säga att det var tur att gumman var med annars hade någon eller några blivit dränkta.
Det är synd på ett så mysigt ställe, att det inte går att vissa hänsyn till varandra.
Men vi hade en trevlig dag i alla fall.
Är nog tveksamt om man åker dit igen.
Otrolig mycket fisk i sjön (gropen).
Fisken gick i ytan och den hoppade över hela sjön.
Men det kom otrolig mycket folk som skulle fiska på eftermiddagen.
Hoppas att dom fick några fiskar. Då det finns vissa som tar alldeles för många fiskar på ett fiskekort.
Dom pratar öppet om det oxå. Vissa av dom tyckte att det var för dyrt att köpa ett kort till för att kanske inte få någon mer fisk. Så här är det nästan vart man åker och fiskar ädelfisk.
Börjar bli lite som laxfisket i våra älvar ett mycket hårt klimat bland sportfiskarna (= inte sportfiskare).
Det är mycket trevligare att åka och fiska gädda eller abborre då det inte bli en massa skit eller tråkigheter.
Kan inte förstå dessa människor alls som förstör för dom andra riktig sportfiskarna.
Nej nu får man sluta att gnälla...
Jag och min familj kommer inte sluta fiska för det.
Och jag fiskar en hel del lax i våra älvar.
Så jag är inte blyg att säga ifrån.
Ha en trevlig dag på er fiskare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar