onsdag 6 maj 2009

Lax...


Nu är det snart dax för en hel del laxfiske. Det är bara att hoppas att det kommer lite mera vatten så det blir bra fart i älvarna. Jag hoppas att det blir ett bra år. Man har ju alltid stora förväntningar på laxfisket när de ej börjat. Men det går ju att börja med att fiska havsöring redan nu. Hoppas att det blir mycket fiske i år och framför allt bra och trevliga minnen. Grabben har ju börjat att fiska 2hands fluga med så nu blir det dyrt att fiska. Han får ju fiska på mina fiskekort än så länge. Det återstår ju att se om han kommer i gång med att binda sina egna flugor för det tänker inte jag göra. För annars kommer det inte bli mycket fiske av för hans del, det blir för dyrt att köpa alla de flugor som går åt. Men han tänker nog att det kan jag nog göra sen som med allt annat. Det kommer säkert att gå bra för honom, för han är för envis för att låta bli med att prova på 2hands flugfiske. han kommer nog att lyckas med detta för det brukar gå bra när han ger sig fan på något. Han står och övar att kasta 2hands hela kvällarna så det är näst in till omöjlig att vara på tomten. Nu får jag kanske en ny fiske kamrat att umgås med under sommaren!!!

1 kommentar:

  1. Sambon min är ju fiskefrälst!! Så det kan ju bli några turer i sommarn om du vill =D Kram på dig! Lillasyster Marie

    SvaraRadera